Krzywa wieża, Kopernik, pierniki czyli wycieczka do Torunia

30 września 2021

Uczniowie klas IV-VI spędzili intensywne 3 dni zwiedzając Toruń, miasto piękne i ciekawe, pełne niezwykłych wartych obejrzenia miejsc. Nasz pobyt rozpoczęliśmy od poznania Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, potem lepiliśmy pierniki w Żywym Muzeum Piernika, zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem, podróżowaliśmy po kosmosie w Planetarium, obejrzeliśmy film „Jak rozmawiać z psem” w kinie, przeżyliśmy podchody w Forcie IV, w którym mieszkaliśmy i na koniec przeszliśmy „Ścieżkami dorastania”. Zapamiętaliśmy trzeszczące prycze, na których spaliśmy, krzywą wieżę, pod którą nie dało się stanąć z wyciągniętymi rękoma, liczne zwierzątka do głaskania i baaardzo szeroką Wisłę.
Relacja Pawła z klasy IV:
Wyjeżdżaliśmy we wtorek 28 wrześnie 2021r. o godzinie 8:00. Jechaliśmy przez trzy godziny autobusem do Torunia. Jak jechaliśmy obwodnicą to przejeżdżaliśmy przez most i widzieliśmy rzekę Wisłę. Pierwszym punktem zwiedzania było centrum nowoczesności młyn wiedzy. Potem jechaliśmy się zakwaterować w naszym hotelu położonym w starych fortach. Następnym punktem zwiedzania było Żywe Muzeum Piernika, piekliśmy tam własnoręcznie pierniki. Potem szliśmy brzegiem rzeki Wisły. Drugiego dnia od razu po śniadaniu szliśmy zwiedzać Toruń z panią przewodnik. Widzieliśmy tam smoka toruńskiego oraz inne różne zwierzęta i szliśmy najwęższą ulicą w Toruniu. Następnym punktem było planetarium, przeżyliśmy tam prawdziwą wizytę w kosmosie. Następnie jechaliśmy do kina na film „Jak rozmawiać z psem”. Potem jechaliśmy do naszego fortu, gdzie bawiliśmy się w podchody. Trzeciego dnia spakowaliśmy się i wyruszyliśmy do młyna wiedzy o człowieku. Około godziny 10:30 wyjeżdżaliśmy w drogę powrotną. Po trzech godzinach jazdy dojechaliśmy do domu. Ta wycieczka była bardzo fajna.