Stara Huta na Helu

28 kwietnia 2017

Dzięki Kartuskiemu Centrum Kultury byliśmy na ciekawej wycieczce. Wraz z uczniami kartuskiej „Dwójki” w nagrodę za aktywny udział w konkursie „Moje Kaszuby” pojechaliśmy na Hel. Tam odwiedziliśmy Fokarium dowiadując się sporo o fokach, mało znanych mieszkańcach Bałtyku.

Byliśmy też chwilę na helskiej plaży przy porcie cicho już marząc o letnich wakacjach nad morzem.

I na koniec zwiedziliśmy nowocześnie zaaranżowane Muzeum Rybołówstwa w poewangelickim kościele z XV wieku.

Kaszuby są piękne!

28 kwietnia 2017 r. o 9.00 rano pojechaliśmy autobusem na wycieczkę na Hel z panią Haliną Bobrowską. Jechaliśmy dwie godziny. Były ładne widoki. Gdy jechaliśmy ja z moim kolegą rozmawialiśmy o komórkach. W końcu dojechaliśmy do celu. Najpierw oglądaliśmy fokarium. Pani opowiadała o fokach. Bardzo było ciekawe co pani opowiadała. Po jednej godzinie dostaliśmy grochówkę, która była bardzo smaczna. Poszliśmy po grochówce do muzeum Rybołówstwa gdzie oglądaliśmy jakieś starocie. Po obejrzeniu muzeum pojechaliśmy do domu. Ja kupiłem taki sam magnes jak Dominika Sikora i śmialiśmy się z tego. Poszliśmy do  autobusu i tam mieliśmy kurs do domu. Było fajnie. Bardzo mi się podobała ta wycieczka ponieważ była bardzo ciekawa i nauczyłem się dużo o fokach. Miło spędziłem czas.

Mateusz Klinkosz, klasa VI

Wyjechaliśmy autobusem 28 kwietnia  2017 r. o godzinie 9 00. Na Hel. Jechaliśmy jedną godzinę. Oglądaliśmy foki i oglądaliśmy film o fokach. Pani przewodniczka pokazywała nam stronę www.fokarium.pl i widzieliśmy ile foki przepłynęły przez cały rok. Po filmie zjedliśmy grochówkę. Była smaczna. Potem poszliśmy przez plażę do muzeum. Niektórzy zbierali muszle i kamyczki. Po drodze można było sobie kupić pamiątki, ja sobie kupiłem muszlę i skaczącą piłkę. W muzeum było automatyczne wyciąganie liny i symulacja pływania kutrem. Weszliśmy na sam szczyt wieży nad muzeum i widzieliśmy cały Bałtyk. Potem poszliśmy do autobusu i jechaliśmy przez różne miejscowości i do domu. Bardzo mi się podobała ta wycieczka. Bo pierwszy raz widziałem foki.