Program Balu „Folwark Zwierzęcy”
• Powitanie w zaczarowanym świecie zwierząt
• Przedstawienie się
• Zabawa „Jesteśmy zwierzątkami”
• Taniec niedźwiedzi
• Jezioro łabędzie
• Taniec „Kaczuszki”
• Odgłosy zwierząt
• Podział na stada
• Spożycie karmy dla zwierząt
• Wybieg- prezentacja stad
• Wspólne wykonanie „Tu stoją krokodyle …”
• Jazda konna
• Walka kogutów
• Tańce małp
Zadania w stadach:
1. Nauka piosenki „Stary Donald”,
2. Odgadnięcie zagadki i narysowanie rozwiązania,
3. Ułożenie listy : zwierzę – jego dom (np: pies – buda …),
4. Ułożenie puzzli i naklejenie na kartkę,
5. Nauka na pamięć refrenu: „Tu stoją krokodyle”,
6. Nakarmienie świnki
7. Odgadnięcie odgłosów zwierząt,
8. Dopasowanie zwierząt do ich śladów
30 stycznia o godzinie 8:00 zaczął się w naszej szkole zwierzęcy bal karnawałowy. Dzieci przychodziły coraz ładniej ubrane, co jedno, to ładniejsze. Moja przyjaciółka Marta była przebrana za biedronkę, Kamila za papugę, Kuba za kreta, Mateusz za kota, a ja za kruka. Na początku trzeba było się przedstawić. Najwięcej było kotów, były też słonie, psy, wilk, lis i najróżniejsze inne. Następnie dzieliliśmy się na stada, pani Ania była zielona, pani Hala żółta, pan Adam niebieski i pani Halina czerwona. Dzieliliśmy się na stada, aby robić zadania i zobaczyć, które stado było lepsze. Zadania były następujące: trzeba było dopasować ślady stóp do zwierząt, nauczyć się piosenki „Stary Donald farmę miał”, dopasować jak najwięcej zwierząt do ich domów np. pies-buda, skleić puzzle i namalować różne zwierzęta według wierszyka. Po tej rywalizacji było karmienie świnki, czyli wrzucanie klocków do buzi kartonowej świnki, było drugie śniadanie, czyli pizza i słodkości, tańce, walki kogutów i jazdy konne. Potem koniec, podsumowanie wszystkiego i wyczekiwane… feeerie zimowe. Ten dzień bardzo mi się podobał.
Ola Sikora, klasa VI